PRO PŘÍBUZNÉ - AKTUÁLNÍ INFORMACE VZHLEDEM K TOMU, ŽE SPOLU NEMŮŽEME BÝT V OSOBNÍM KONTAKTU:

 

Poslední zprávy:

čtvrtek  2.4.2020 - 9,45 hod. - žádné velké události se neudály. 

 

Prosíme příbuzné:

NENOSTE domácí potraviny (jídlo, buchty apod.).

NOSTE - balené vody, sirupy, drogerii - toaletní papír, zubní pasata, sprcháč, šampon aj., jogurty, ovoce, kompoty ve skle nebo plechovce, balené pečivo z obchodů jako trvanlivé mramorované řezy, apod., další trvanlivé potraviny ve vakuovém balení.

MŮŽETE DOMOVU DAREM PŘINÉST MOUKU, VEJCE, HERU (MÁSLO), CUKR, KAKAO, ČOKOLÁDU NA VAŘENÍ, OLEJ ATD.- KLIENTŮM UPEČEME DOMÁCÍ BUCHTU V DOMOVĚ. MÁME SPOUSTU MRAŽENÉHO OVOCE A JABLEK NA ŠTRŮDL.

 

-prosíme příbuzné, aby nenosili klientům žádnou domácí stravu, ani domácí buchtičky apod. - pouze produkty koupené v obchodě v obalu, který lze dezinfikovat (jogurty, kompoty,uzeniny v plastovém vakuovém balení, sušenky atd.). Pokud jsou klienti zvyklí pít vody v platových lahvích a vyžadují to, prosím abyste je nakoupili a alespoň 1 x týdně přivezli - přestává být v našich silách tahat několikrát týdně tuny balených vod, klienti kterým rodina nezajistí balené vody budu pít čaj nebo kohoutkovou vodu. Drobné nákupy zajišťujeme klientům pravidelně (jogurty, sušenky, pochutiny). 

-někteří příbuzní očekávají, že jakmile strčí balíček za dveře domova, okamžitě jej poběžíme dát klientovi ke konzumaci  a pokud se tak nestane, nahání nás do 5-ti minut od předání, jak to že jsme jídlo klientovi nedodali. Nové pravidlo je vše donesené odezinfikovat a teprve po uplynutí stanovené doby je možné jídlo odnést klientovi. Prosíme o respektování tohoto pravidla a prosím také  o slušné chování k personálu, který pracuje pod tlakem za ztížených pracovních podmínek; naše práce nyní není opravdu jednoduchá.Uvědomte si, že vykonáváme péči o Vaše příbuzné fakticky za Vás.

-z příkazu vlády je zrušeno společné stravování na jídelnách a společné aktivity (cvičení aj.). Aktivizační pracovnice bude klienty obcházet individuálně a to dokud to bude personálně možné (tj.dokud nebude převedena na pozici pečovatelek u lůžka, které budou chybět z důvodu neschopnosti, péče o dítě atd.). Zatím se rozsah a nastavení péče nezměnily.  

-příjem/překlad  z  lůžkových zdravotnických zařízení i domácností je umožněn pouze osobám, které podstoupily vyšetření na COVID s negativním výsledem. Všichni nově přijatí klienti jsou v izolačním režimu. 

-situace je velmi nepříznivá zejména z hlediska sociální izolace našich klientů - podle nařízení vlády by se nyní nesměli stýkat ani na jídelnách ani na chodbách, jak byli doposud zvyklí. !!!! Proto Vám i Vašim příbuzným nabízíme tuto možnost – pokud pořídíte Vašemu příbuznému chytrý telefon s kreditem, můžeme Vás denně spojit prostřednictvím videohovorů – např.aplikace Duo pro chytré telefony.  Něco jiného je když se můžete vidět. Nezatěžujte naše klienty v hovorech těžkostmi, ale snažte se je pozitivně naladit, potěšit, odlehčit situaci ve které se všichni nyní nacházíme, mnozí z našich klientů mají strach a starost o sebe i o své blízké doma. Pokud bude mít některý z příbuzných zájem, ať se mi ozve na můj telefon 790 831 675 kdykoli  denně do 20 hod.  Kdo nemá finanční možnosti zajistit chytrý telefon, bude mu nabídnuta možnost volat z našeho telefonu, je zde však větší riziko přenosu případné infekce prostřednictvím společného telefonu pro všechny klienty.

-děkujeme těm příbuzným, kteří nás podpořili slovy uznání, pochvalou, kafem atd. Z finančních darů od příbuzných zakoupíme chytrý telefon pro volání našich klientů.

-denně budeme zde vkládat nové informace, PROTO SE NAUČTE CHODIT NA NAŠE STRÁNKY PRAVIDELNĚ. V případě závažných informací (zdr.stav klientů) informujeme příbuzné standardně neprodleně...

 

SNAŽÍME SE V MAXIMÁLNÍ MOŽNÉ MÍŘE OCHRÁNIT NAŠE KLIENTY. Máme vynikající spolupráci s Městem Opočnem, které nám pomáhá, jak to jde (jsme v denním kontaktu s p.starostkou a tajemnicí). Kraj se snaží nám pomáhat rozvozem jednorázových roušek, abychom pro ně nemuseli jezdit do Hradce  a zprostředkoval nám během hodiny (skvělá práce!!!) studenty humanitních oborů, kteří nám vykrývají chybějící pracovnice (platíme je jako brigádníky, nejsou u nás jako výpomoc zadarmo). Máme našité textilní roušky.  Máme zásobu dezinfekce na ruce na cca 3 týdny. Sháníme jednorázové pláště. Máme přislíbené ochranné štíty zadarmo od SPŠ v Dobrušce.  Nákup materiálu, který lze stěží sehnat stojí neskutečné peníze...

 

PROSÍME VÁS NYNÍ O TRPĚLIVOST, SHOVÍVAVOST A  TOLERANCI. NEJSME ROBOTI, jsme obyčejné ženské s vlastními rodinami a dětmi, které jsme teď odsunuly kvůli péči o Vaše příbuzné na vedlejší kolej....

 

 

 

 

ZÁKAZ NÁVŠTĚV

 
OD 2.3.2020 PLATÍ V DOMOVĚ JITŘENKA AŽ DO ODVOLÁNÍ ZÁKAZ NÁVŠTĚV dle doporučení státních orgánů - opatření má preventivní charakter. Případné nákupy pro klienty můžete po zazvonění předat pracovnicím v kanceláři nebo sestrám ve službě. Vstup do domova je trvale uzamčen a personál je přístupný po zazvonění na zvonek. V kanceláři jsme k dispozici pondělí-pátek od 7-15,30 (nyní často i déle) - zvoňte nejdříve na kancelář a teprve potom na sestry. Víkendy zvoňte přímo na sestry. 
Děkujeme za pochopení.
 
PROSÍME PŘÍBUZNÉ, ABY S NÁMI KOMUNIKOVALI PŘI OSOBNÍM KONTAKTU  VÝHRADNĚ S ROUŠKOU NA ÚSTECH - OSOBÁM, KTERÉ NEBUDOU MÍT OCHRANNÉ PROSTŘEDKY NEBUDEME OTEVÍRAT DVEŘE - CHRÁNÍME SAMI SEBE I NAŠE KLIENTY.
 
DENNĚ SE SNAŽÍME KONTROLOVAT NAŠIM KLIENTŮM NABITÉ BATERKY U MOBILŮ A FUNKČNOST MOBILŮ, PROSÍME O TRPĚLIVOST, PRÁCE V DOMOVĚ JE NYNÍ NÁROČNĚJŠÍ  NEŽ OBVYKLE. Je možné volat na telefon 790 586 378 - sesterna - děvčata telefon donesou na pokoj.
 
 
Máme plán preventivních opatření, který pravidelně revidujeme.
Jsme připraveni nasadit personál na nepřetržitou službu pro případ karantény (tj.vybraný personál by byl přítomen na pracovišti NEPŘETRŽITĚ po dobu stanovenou hygienou v krizové službě 24/7). 
Spolupracujeme se zřizovatelem (Město Opočno).
Pravidelně monitorujeme a vyhodnocujeme situaci.
Máme plán preventivních opatření i plán krizových opatření pro případ KARANTÉNY.
Omezili jsme přístup osob, které přichází do objektu na nezbytné minimum (tj.pouze nezbytný personál).
Řídíme se doporučeními a úpravami legislativy našeho rezortu s tím, že v případě krizového stavu budou služby zredukovány na minimum (tj.nebude poskytována např.rehabilitace, aktivizační činnosti, péče o klienty bude probíhat ve víkendovém režimu, omezení administrativy atd).
Lékařská péče je zajištěna prostřednictvím MUDr.Vojtové, se kterou jsme v pravidelném kontaktu, v případě akutních potíží voláme RZP. Všechna neakutní vyšetření klientů byla zrušena.
 
PLATBY  klientů, kteří nejsou na Hromadném seznamu ČSSZ preferujeme nyní bezhotovostně na účet. Podrobnosti Vám sdělí sociální pracovnice p. J.Čepelková na tel.č. 773 606 351. Pokusíme se řešit možnost spojení skrze Skype, problémem je slabý signál Wifi v objektu domova, který jde jen obtížně technicky vyřešit...
 
V případě dotazů mě můžete kontaktovat na tel.č. 790 831 675, prosím o trpělivost, frekvence hovorů je nyní vyšší než obvykle.
 
Mgr. K.Vilímková
ředitelka org.
_______________________________________________________________________________________________________________